A hírnév építése és fenntartása!
Az induló vállalkozások mindig ki vannak téve a kudarc kockázatának. Számos tényező játszik ebben szerepet, de a hírnévmenedzsment az egyik ilyen tényező. A hírnévmenedzsment azonban létfontosságú, és az energiáját erre a célra kell összpontosítania.
Ahhoz, hogy jobban odafigyeljen üzleti hírnevére, próbáljon meg egy riasztórendszert felállítani. Ez egy olyan e-mail, amelyet naponta kap, és amely értesíti Önt arról, ha cégét megemlítik az interneten. Ezek ugyan némi pénzbe kerülnek, és rövid időt vesz igénybe a beállításuk, de rengeteg hasznos információval szolgálhatnak.
Személyes hírnevének vagy üzleti márkájának nyomon követése nagyon fontos az online hírnévkezelés szempontjából. Állítson be automatikus riasztásokat, amikor az Ön neve felbukkan. Használja a Google programokat, hogy értesítést küldjenek Önnek, ha új tartalom jelenik meg. Így már másnap, ha nem hamarabb, akkor másnap megtudhatja, ha valaki Önről beszél.
Szervezzen versenyeket, hogy segítsen megerősíteni a hírnevét. Ez különösen fontos, ha rossz kritikát kapott. Egy verseny rengeteg pozitív információt hoz létre a vállalatáról, ami segíthet növelni a vállalat online ismertségét. Ez a technika segít emelni az internetes keresőmotorok oldalrangsorát is.
Ha negatív tartalmat talál a márkájáról az interneten, szabaduljon meg tőle. Ha az Ön által ellenőrzött webes tulajdonságon van, például egy hozzászólás a blogján, egyszerűen törölje. Ha szükséges, küldjön egy kérést annak a webmesternek, ahol a tartalom található. Ha eltávolítják, győződjön meg róla, hogy a Google URL-eltávolító eszközének használatával nem jelenik meg többé.
Ha hibát követ el, gyorsan kérjen bocsánatot. A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy mindenki ember, és hibák előfordulnak. Ha képes a hibát kijavítani, tegye meg gyorsan, és foglalkozzon vele a weboldalán vagy a közösségi médiaoldalán. Ha nem tudja kijavítani a hibát, kérjen bocsánatot, és folytassa a tevékenységét.
Ügyeljen arra, hogy webhelye pozitív keresőkifejezéseket tartalmazzon. Ez általában az Ön cégének neve. A Google keresőmotorok a tekintélytiszteletet részesítik előnyben. Ha webhelyét tekintélynek tekintik, a rangsorolása szinte azonnal javulhat.
Amikor a közönségével beszélget, ügyeljen arra, hogy ezt társalgási hangnemben tegye. Az emberek nem szeretik, ha a cégtulajdonosok mindig marketinggel a fejükben beszélnek hozzájuk. Bár Ön valóban eladást szeretne elérni, soha nem szabad azt éreztetnie az ügyféllel, hogy ez az egyetlen gondja.
Mindig tisztelettel bánjon az alkalmazottakkal. Ha ezt nem veszi komolyan, az helyrehozhatatlan károkat okozhat. Ha az emberek rájönnek, hogy nem jó munkáltató, az üzlete szenvedni fog.
Online üzleti hírnevének javítása érdekében győződjön meg róla, hogy sok tartalmat tesz közzé. Bár a negatív tartalmakat szinte lehetetlen teljesen eltávolítani az internetről, lehetséges, hogy a negatív tartalmak a keresőmotorok kevésbé használt találati oldalaira szoruljanak. Ha tehát a cégére vonatkozó negatív hozzászólások a találati oldalak ötödik vagy hatodik oldalára tolódnak vissza, akkor azokat nem fogják olyan gyakran olvasni.
Vigyázzon, mit mond. Ez az online és offline interakciókra egyaránt vonatkozik. Kerülje az illegális tevékenységekről szóló vitákat vagy a becsmérlő megjegyzéseket. Azt is el akarja kerülni, hogy magát és vállalkozását olyan képekhez kössék, amelyek egyértelműek vagy nem megfelelőek. Emellett próbálja meg elkerülni, hogy bármi olyan negatív dolgot tegyen vagy mondjon, ami egy hírcsatornán megjelenik. A potenciális befektetők és ügyfelek ezeket a dolgokat kiemelten figyelik.
A hírnév menedzselése a játék neve. Rendkívül fontos, hogy a dolgok élén maradjon, és a felmerülő apró problémákat azonnal eloszlassa. Az itt olvasottak nagy segítséget jelentenek majd a pozitív hírnév fenntartásában.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.